Persoon: Willem Vermeend

  • Bedrijven moeten in beweging komen

    Je moet oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe hebt maar je moet nieuwe dingen bedenken, innoveren, kennis vergroten en zorgen dat je het juiste personeel hebt! En de installatiebranche is een hele kansrijke sector. Een groeisector, dus pak dat aan! »

  • De toekomst is samenwerken, investeren en delen

    Je ziet nu ook wel dat een compleet idee wordt uitgewerkt en aangeboden. Vakbekwaamheid gecombineerd met nieuwe technologie. En dan samen met de klant uitvoeren. Alles delen. Opbrengst, kennis, kosten. Je krijgt dus ook andere contracten. »

  • Vakmanschap is meesterschap

    Deel van de huidige banen gaat straks verdwijnen voor robots. Maar wat nooit verdwijnt is vakmanschap. Maar je moet wel zorgen voor een upgrade van je vakmanschap. »

  • Kansen voor jonge instromers

    Je moet in ieder geval altijd een werknemer van de internet generatie in dienst hebben. Die denken anders, kijken anders, en dat heb je gewoon nodig. Het is hun wereld tenslotte! Betekent niet dat je de oude generatie moet laten gaan, het is juist de combinatie met ervaring die het sterk maakt. »

  • Toekomst vraagt om andere competenties

    Daar loopt Nederland achterop. In het buitenland zijn al les en trainingsprogramma over IoT en Smart Industry. Daar ligt een geweldige opgave, ook voor ons onderwijs. »

  • Uurtje factuurtje op de schop

    We zien steeds meer het abonnementsmodel. Dan wordt je partner van verschillende bedrijven. Dan ga je samenwerken om nieuwe producten en diensten te verzinnen. Geen uurtje-factuurtje, maar delen! »

  • Toekomst voor kleine bedrijven

    Kleine bedrijven gaan de dienst uitmaken. Maar ze moeten wel tijd vrij maken om informatie te verzamelen en plannen te bedenken. Voorop lopen. Stilstand is ondergang. »

  • De toekomst is smart

    De groeisector is de smartindustrie, ieder bedrijf moet ‘smart’ worden. Technologie wordt steeds belangrijker. Daar zou installatiebranche een geweldige rol kunnen spelen om zaken aan elkaar te verbinden. Zorg dat je er alles van weet. »

  • Tijd voor een nieuwe strategie

    Elk bedrijf moet 3 strategieën hebben. Een internetstrategie, een technologiestrategie en duurzaamheidsstrategie. »

  • De klant verandert

    Alles om de bedrijven heen verandert. De klant verandert, in iedere sector staat het verdienmodel onder druk. Tienduizenden start-ups per dag met nieuwe businessmodellen. Dat komt allemaal door twee dingen, digitalisering in combinatie met technologische ontwikkelingen. »

  • De wereld verandert

    De wereld is spectaculair aan het veranderen. Technologische ontwikkelingen als 3D printen, Internet of things, drones, nano-technologie, robots, komen met de snelheid van het licht en start ups schieten uit de grond om mijn en jouw business over te nemen. »

  • Bedrijven ontkomen niet aan kijken naar de nieuwe wereld

    Geen enkel bedrijf ontkomt er aan om te kijken naar die nieuwe wereld. »