• Sitemap
  • Privacy
  • Contact

Menu

  • Home
  • TI Installatie in cijfers
  • Video’s
  • Artikelen
  • Publicaties
  • Zoeken

Sociale innovatie draagt bij aan leren nieuwe vaardigheden.

Leren gebeurt voor 85 procent op de werkvloer. Bedrijven moeten zich dus bezig houden met het creëren van een leerrijke werkomgeving waarin medewerkers kennis kunnen uitdragen en uitwisselen.

Ook binnen kleine bedrijven is sociale innovatie goed mogelijk.

Juist in kleine bedrijven zou het nog eenvoudiger moeten zijn om aan je medewerkers te vragen hoe het beter kan. Het eerste wat daarvoor moet gebeuren is regelmatig echt werkoverleg houden.

Zelfsturende teams belangrijk maar invoeren vergt geduld.

Zelfsturende teams zijn een belangrijk onderdeel van sociale innovatie. Maar ook dat moet je begeleiden. Dus als je hoort dat het niet werkt dan zit daar toch vaak achter dat men het op een totaal verkeerde manier heeft geprobeerd.

Sociale innovatie is een proces waar je de tijd voor moet nemen.

Net als met zelfroosteren kun je niet zeggen vanaf volgende week gaan we aan sociale innovatie doen. Dat moet geleidelijk aan groeien en gaat pas lukken als er een de sfeer is van vertrouwen.

Sociale innovatie begint met vragen stellen aan je medewerkers.

Sociale innovatie begint met aan je medewerkers te vragen welke ideeën zij hebben over hoe het werk beter kan. En dat zijn geen simpele vragen. Want als je het vraagt dan krijg je antwoorden en daar moet je dan wat mee.

Sociale innovatie is een belangrijke stap naar kwaliteit van arbeid.

Sociale innovatie is eigenlijk het gelijktijdig vernieuwen van werkorganisatie, arbeidsverhoudingen personeelsbeleid. En dat samen met je medewerkers.

Home » Sociale innovatie
1 2 | Volgende
  • Sitemap
  • Privacy
  • Contact