Archieven: Quotes

  • Alle talenten samen vormen sociaal kapitaal

    Sociaal kapitaal is hoe mensen met elkaar samen een netwerk vormen en vanuit vertrouwen en verbinding samenwerken. »

  • Individueel of collectief

    Je ziet dat er binnen organisaties een verschuiving gaande is van individueel naar collectief talentmanagement. Kijken hoe je teams samenstelt waar individueel talent goed samenwerkt binnen een project. »

  • Talentmanagement onderdeel bedrijfsvoering

    Je zou denken dat talent en management niet samen gaan, maar ik ben er van overtuigd dat het in de werkomgeving goed mogelijk is maar niet op de klassieke manier van controle en instructie. »

  • Talentherkenning makkelijker bij jonge generatie

    Huidige generatie is meer met talent bezig, maar er zit ook meer ongeduld. Dus je bent makkelijker met ze in gesprek over hun talent maar je moet ook meer doen aan het managen van verwachtingen. »

  • Vooral jonge generatie bezig met talent

    In het onderwijs is de laatste 15 jaar meer aandacht voor competentie gericht onderwijs en die generatie leerlingen heeft leren handelen op basis van hun talenten. En maatschappelijk wordt het ook meer gemeengoed, kijk maar naar de talentshows op televisie. »

  • Talentherkenning is nieuwe taak bedrijven

    Talent ging vroeger over de best presterende medewerkers, maar ieder mens heeft talenten en het is de taak van organisaties en direct leidinggevenden om die talenten te ontdekken. »

  • Onderscheidend vermogen bedrijven is talent medewerkers

    Onderscheidend vermogen van bedrijven zit niet meer in de techniek maar in de mensen. En al die talenten samen, die zorgen voor succes. »

  • Sociale innovatie is investeren in de lange termijn

    Als je investeert in sociale innovatie ga je altijd door de J-curve. Dan moet je niet meteen angstig worden als de performance eerst afneemt. Geef mensen even de tijd. »

  • Bedrijven investeren massaal in sociale innovatie

    Bedrijven die naast technologische innovatie ook investeren in sociale innovatie hun omzet kunnen verviervoudigen, mensen hebben meer plezier hebben in hun werk wie wil dat nou niet…. »

  • Innovatie vraagt nieuwe leiderschap

    We moeten af van het idee dat organisaties gemanaged worden door een CEO die alles wel weet. We moeten toe naar organisaties die wendbaar zijn en faciliteren dat medewerkers die dicht op de klant zitten met nieuwe ideeën en businessmodellen komen. »

  • Nieuw businessmodel bedenken niet eenvoudig

    Het hoeft niet in één keer, maar aan de rand van het bedrijf kun je wel werken aan een nieuw businessmodel dat uiteindelijk het oude zal opeten. Zoals een freemium business, waarbij diensten gratis worden aangeboden maar je betaald voor de ‘add ons’. Als je het zelf niet doet doet een nieuwe toetreder het wel. »

  • Bestaande businessmodel voldoet niet meer

    Bedrijven moeten nadenken over hoe ze hun businessmodel aanpassen. ‘Wie is de AriBNB/Uber in mijn bedrijfstak en wat kan ik doen’. Maar bedrijven zitten in ontkenningsfase omdat het nu weer goed gaat. »