Archieven: Quotes

  • Tijd voor een nieuwe strategie

    Elk bedrijf moet 3 strategieën hebben. Een internetstrategie, een technologiestrategie en duurzaamheidsstrategie. »

  • De klant verandert

    Alles om de bedrijven heen verandert. De klant verandert, in iedere sector staat het verdienmodel onder druk. Tienduizenden start-ups per dag met nieuwe businessmodellen. Dat komt allemaal door twee dingen, digitalisering in combinatie met technologische ontwikkelingen. »

  • De wereld verandert

    De wereld is spectaculair aan het veranderen. Technologische ontwikkelingen als 3D printen, Internet of things, drones, nano-technologie, robots, komen met de snelheid van het licht en start ups schieten uit de grond om mijn en jouw business over te nemen. »

  • Bedrijven ontkomen niet aan kijken naar de nieuwe wereld

    Geen enkel bedrijf ontkomt er aan om te kijken naar die nieuwe wereld. »

  • De werknemer van de toekomst

    Er vindt een omkering van begrippen plaats. De werknemer wordt een werkgever in de letterlijke zin van het woord, die komt werk brengen. En huidige werkgever wordt de werknemer die het bij elkaar brengen van al die werkgevers faciliteert. »

  • Individuele of collectieve verantwoordelijkheid

    Sociaal kapitaal wordt ook in het leren steeds belangrijker, en dus niet alleen individuele verantwoordelijkheid maar ook collectieve aanpak binnen een bedrijfstak. Dat kunnen hele mooie platforms zijn om collectief leren te organiseren. »

  • TI-bedrijven als leeromgeving

    Je hebt beroepen waar heel beroepsgericht geleerd wordt. In technische beroepen is veel nieuwe techniek te leren, echt learning on the job, maar het is ook ‘ervaringsleren’ en dat is een omgeving die bedrijven heel goed kunnen bieden. »

  • Talentontwikkeling binnen leren en opleiden

    Ik denk dat je steeds meer gaat zien dat werken en leren naast elkaar blijft lopen. Ook als je ouder bent zal het leren onderdeel blijven uitmaken van je werk. Duaal leren zal toenemen en dat is ook een mooi moment voor organisaties om mensen aan zich te binden. »

  • Investeren in talentontwikkeling

    Investeren in talentontwikkeling zorgt dat medewerkers bijblijven en dat daarmee je concurrentiekracht op peil blijft. En dan moet je als organisatie accepteren dat ze soms minder lang bij je blijven. Daarom moet je daarnaast werken aan een sterke community waar mensen graag willen werken. »

  • Talenten op een flexibele arbeidsmarkt

    Het sociale netwerk is een mooie manier om mensen te motiveren om voor je te presteren. Dat betekent wel een andere arbeidsverhouding. Geen zekerheid als in lifetime employment maar wat kun je hier halen in termen van salaris, ontwikkeling en leuke mensen om mee samen te werken. En wat kun je hier brengen in termen… »

  • Community bouwen om identiteit te versterken

    Organisaties zijn goed geworden in het vermarkten van hun kerncompetenties dus hun producten en diensten, maar de volgende stap is kijken wie ze eigenlijk zijn als werkgemeenschap. En dat hangt samen met hun identiteit. »

  • Bedrijven moeten investeren in netwerken

    Sociale netwerken van medewerkers strekken zich ook buiten de organisatie uit en dat kan heel profijtelijk zijn voor jouw organisatie. »